piątek, 23 lutego 2018

Aplikacja na studia w Anglii

Hej kochani! <3
Co u Was słychać ?? Czy każdy tak jak ja odlicza dni tylko do wakacji i pięknego, gorącego lata??
Bo ja już nie mogę się doczekać i zamiast myśleć o uniwersytecie i egzaminach moja głowa jest skupiona na tym temacie.

Dziś przychodzę do Was z tematem przydatnym maturzystą czyli  APLIKOWANIE NA STUDIA W ANGLII,
więc jeśli jesteście ciekawi jak to wygląda, to weźcie kubek herbatki i zapraszam do czytania.
Przedstawię Wam jak u mnie proces ten przebiegał krok po kroku oraz co Wam polecam abyście zrobili przed wyjazdem.


1. Wybór uczelni- kochani jest to najważniejsza rzecz jaką musicie zrobić, mianowicie znaleźć uczelnie gdzie chcecie studiować. Ja osobiście przeszperałam internet oraz chodziłam na wszelakiego rodzaju targi na temat studiowania w Anglii.
Musicie zwróć uwagę na warunki oraz wymagania danych uczelni, gdyż różnią się one między sobą.
Na przykład niektóre szkoły wymagają egzaminu z języka angielskiego IELTS zdanego na ileś tam punktów, a na niektóre wystarczy matura z jeżyka angielskiego. Przykładem takich szkół jest Middlesex University w Londynie, gdzie ja studiuje, University of Bedforshire w Luton oraz Bucks University.
Aby się dostać do tych szkół to musicie zdać maturę z angielskiego na około 70 % oraz wasza średnia ze wszystkich matur musi wynosić 60 %.
Oczywiście te warunki się różnią miedzy uniwersytetami, także sami musicie je dokładnie sprawdzić :)






2. Napisanie personal statement, referencji oraz konto w UCAS- to była najdłuższa część całego tego procesu, więc jeśli wybraliście uczelnie (Możecie wybrać 5 różnych uczelni albo też 5 kierunków na jednej uczelni po prostu macie maksimum 5 kodów kierunków, które możecie wpisać) i wiecie co chcecie studiować to pora przystąpić do aplikowania.
Aplikacja na wszystkie uczelnie jest online, czyli musicie założyć konto UCAS i to właśnie tam wszystko wpisać.


Tutaj niezastąpiona jest pomoc teamu Global Education, którzy pomogli mi założyć to konto krok po kroku oraz zajęli się całkowicie moją aplikacją.
W moich rękach pozostało napisanie personal statement, który jest najważniejszą częścią waszej aplikacji więc musi być na serio dobry oraz zdobycie referencji od nauczyciela.
Spokojnie tutaj też Wam Global Education może pomóc, sprawdzą Wam waszą pracę oraz dopiszą swoje uwagi tak jak to było w moim przypadku.
Jeśli już wszystko macie gotowe to następnie musicie opłacić £23 za wasze podanie i co ważniejsze opłata ta jest już za wszystkie wybrane kierunki.
Tutaj podlinkuje Wam stronkę do Global Education wejdźcie sami i zobaczcie:

https://studiujwanglii.pl


3. Oferty uczelni- każda uczelnia wysyła oferty do aplikantów, także powinniście dostać odpowiedź od każdej szkoły może to być conditional offer, uncoditional offer albo też unsuccessful decyzję.
Najgorsza jest ta ostatnia, gdyż nie macie tu możliwości ubiegania się o miejsce na uczelni.
Wydaje mi się że w większości uczelnie wysyłają conditional offert, gdzie macie wypisane warunki, jakie musicie spełnić aby się dostać na dany kierunek.
Następnie musicie wybrać swój main choice and insurance choice, jest to wybór priorytetowego kierunku oraz zapasowego "w razie w". Niestety resztę uczelni musicie odrzucić.
Tutaj macie przykłady conditional offerts, które mi zaproponowały uniwersytety:



4. Wysyłanie wyników z matur- kochani jak już wybraliście 2 kierunki to następną rzeczą jaką musicie zrobić to wysłać wyniki waszych matur do administracji uniwersytetu. Oczywiście muszą one być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego (kwotka tego tłumaczenia wynosi ponad 100zł). Robicie skany, załączacie je w mailu i wysyłacie. Możecie ich adres email znaleźć na stronie szkoły, albo też tutaj może Wam pomóc team Global Education, którzy wam go po prostu podadzą i podpowiedzą co tam dopisać w wiadomości.  Po wysłaniu tych dokumentów pozostaje wam już czekać na decyzję szkoły :)

5. Odpowiedź uczelni- po rozpatrzeniu waszych dokumentów, powinien pojawić się u was na koncie UCAS update czy wasze miejsce na danej uczelni jest potwierdzone i dostaliście się czy też nie.
Szkoły również wysyłają email z wszystkimi informacjami typu student number, także musicie go na bieżąco sprawdzać.
Niestety jeśli nie udało Wam się dostać na wasz wymarzony kierunek, nic straconego!
Możecie zawsze spróbować zaaplikować przez clearing jest to zapełnienie wolnych miejsc, które pozostały na uczelniach.
Ja osobiście zmieniałam uczelnie około tydzień przed rozpoczęciem roku i właśnie aplikowałam przez clearing, także nie ma się czego bać i warto próbować :)




6. Aplikacja o pożyczkę na studia- może się wydawać najtrudniejszą rzeczą do zrobienia, jednakże jest ona bardzo prosta. Musicie wypełnić formularz, który zawiera podejrzę 9 stron, tutaj też możecie się wesprzeć prezentacją Global Education, która zawiera instrukcje po polsku jak wypełnić ten dokument. Następnie musicie go odesłać pocztą do Student Finance, adres znajdziecie na formularzu.
Więcej na temat pożyczki oraz jak wygląda późniejsze jej spłacanie znajdziecie tutaj.

7. Aplikacja o zakwaterowanie w akademiku- każda szkoła oferuje pobyt w akademiku, także jeśli wolicie nawiązać nowe znajomości oraz zamieszkać w gronie studentów jest to idealna opcja dla was. Jednakże moim zdaniem, akademiki w Anglii są bardzo drogie i dwa razy bardziej opłaca się wynająć pokój. Ogłoszenia możecie znaleźć na stronie uniwersytetów, grupach na facebooku oraz stronach typu gumtree.

Kochani mam nadzieję że post Wam się podobał, a tym bardziej mogłam komuś pomóc, podpowiedzieć jak wygląda cały ten proces aplikacji.
Naprawdę nie jest on tak ciężki jakby mógł się wydawać, także jeśli macie jakieś pytania, to chętnie pomogę, albo też was odsyłam do Global Education, którzy chętnie pomogą przyszłym studentom, tak jak kiedyś mi pomogli :)

www.studiujwanglii.pl/

MIŚKI ŻYCZĘ WAM MIŁEGO WEEKENDU!!

//Karolina



13 komentarzy:

  1. Mieszkałam 6 lat w Anglii, więc mam sporą wiedzę o tym kraju.
    Jak dla przyszłych studentów to przydatny wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post i ciekawy naprwno dla wielu osób :)
    https://heresiggy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny,bardzo przydatny post. Jak sie go czyta wyglada to zupelnie jak aplikacja na uczelnie w kraju. W praktyce pewnie ciut woecej roboty to wymaga ale dla chcącego nic trudnego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę że ten wpis pomoże wielu osobom ;) super !;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i przydatny wpis. Na pewno wielu osobom pomoże z aplikacją na studia :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak byłam młodsza chciałam iść na studia do innego kraju. Teraz wolę spokojne życie w domu. Kocyk i ciepłe kakao. ;)

    www.monarea94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis ;)

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć dziewczyny :)
    Hmmm... Kiedyś sama namiętnie myślałam nad tym, by zacząć studia w Anglii, ale sama nie odważyłam się wylecieć do obcego kraju. Podziwiam Was, bo na pewno nie była to łatwa decyzja...
    Czasem wciąż mam myśli, by wylecieć do UK, jednak słyszałam o nieciekawej sytuacji cudzoziemców po Brexit'cie :/
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na mojego bloga, może w jakimś stopniu Was zainspiruje :)

    xistencee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy mi nawet przez myśl nie przeszło studiowanie za granicą. Poza moim zasięgiem to było. Ale jeżeli ktoś na możliwości, marzy o tym I nie będzie zbyt mocno tęsknił za krajem i bliskimi - Twój wpis na pewno pomoże takiej osobie, super napisane!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem czy odważyła bym się studiować w innym kraju ale może do pracy polecieć gdzieś by nabrać doświadczenia, czemu nie.
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja raczej się nie wybieram na studia, ale fajnie przeczytać jak przebiega taki proces! Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow świetny i pomocny post jak zawsze. Na pewno wielu młodych ludzi się tym zainteresuje. Gdyby nie to ze mam duże plany w Polsce to pewnie też bym skorzystała ze studiów w Anglii. Pozdrawiam, poulciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś zastanawiałam się o studiowaniu w Anglii, ale zrezygnowałam z tej myśli. Teraz chociaż wiem, jak to wszystko wygląda. Bardzo przydatny i pomocny wpis :)

    OdpowiedzUsuń